Stadia rozmowy handlowej
Aby rozmowa handlowa odniosła oczekiwany efekt, należy ją poprowadzić wg określonych reguł. Pytania otwarte muszą nastąpić przed pytaniami zamkniętymi, przed prezentacją trzeba pamiętać o podsumowaniu, a sprzeciwy mogą wymagać parafrazowania. Prezentację należy oprzeć na sygnałach wysłanych przez klienta, a w czym pomogą odpowiednio sporządzone notatki. Podstawowy program szkolenia polega na odegraniu i analizie scenek pod kątem realizacji poszczególnych faz rozmowy.
W uzupełnieniu podstawowego programu szkolenia, uczestnicy uczą się prowadzenia rozmów handlowych w sytuacjach niestandardowych. Większość takich sytuacji ma miejsce podczas spotkań z wieloletnimi partnerami naszej firmy. Sytuacje niestandardowe zdarzają się również wtedy, gdy handlowcy nie będą dysponowali wystarczająco aktualnymi informacjami o swoich potencjalnych klientach.
Szkolenie „Stadia rozmowy handlowej” poprzedzone jest analizą profilu wybranych klientów. Wskazana jest również obecność trenera na co najmniej kilku spotkaniach handlowych.