Umowa to nie wszystko – jak zadbać o klientów

Podpisanie korzystnej, długoterminowej umowy handlowej to cel większości handlowców. Sama umowa jednak nie zapewni satysfakcji klientów, ani nie doprowadzi do automatycznego składania zamówień po wsze czasy. Teoretyczna część szkolenia omawia kluczowe zagadnienia związane z okołosprzedażową obsługą klientów, m.in. reakcje na wątpliwości klientów, zasady obsługi posprzedażnej, telefony reklamacyjne. Dużo uwagi poświęca się również popełnianym błędom, do których należy przede wszystkim zaliczyć pośpiech handlowców po podpisaniu umowy. Rzadko który pamięta, by raz jeszcze przejść przez najważniejsze punkty umowy i pogratulować klientowi podjęcia dobrej decyzji.

Program szkolenia wiąże się z analizą konkretnych klientów, historią kontaktów z nimi oraz wypracowaniem strategii na przyszłość. Dochodzi do kategoryzacji klientów i ustalenia minimalnej liczby telefonów lub spotkań z nimi – w określonym czasie. Spisane przez uczestników cele związane z poszczególnymi klientami można włączyć do dokumentacji rocznych planów pracy.

Metoda:
  • wykład (20% czasu szkolenia), analiza klientów i kontaktów (40%) i feedback (30%)
Adresaci:
  • managerowie sprzedaży, Key Account Managerowie, przedstawiciele handlowi, konsultanci, specjaliści ds. obsługi klienta
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.