Przygotowanie strategii negocjacyjnej

Negocjatorzy stosują dwie krańcowo różne koncepcje przygotowania do negocjacji: proceduralną i intuicyjną. Program szkolenia obejmuje indywidualną analizę strategii negocjacyjnych preferowanych przez uczestników szkolenia – na podstawie specjalistycznych testów. Uczestnicy szkolenia komentują swoje odczucia po odegraniu scenek (ang. role-plays), by dojść do określenia „złotego środka”, czyli takiej metody negocjacyjnej, która najbardziej odpowiada im samym, a jednocześnie pozostaje w zgodzie z polityką firmy i zapewnia osiągnięcie celu.

Dzięki szkoleniu, uczestnicy nauczą się wystrzegać błędów negocjacyjnych, takich jak:

  1. nadmierne usztywnienie stanowiska,
  2. zlekceważenie psychologiczno-emocjonalnej sfery negocjacji,
  3. brak analizy wszystkich konsekwencji porozumienia,
  4. trudności w zaproponowaniu niestandardowych, acz korzystnych rozwiązań (problem braku kreatywności).

Szkolenie poprzedzone jest rozmowami indywidualnymi z wszystkimi uczestnikami szkolenia oraz szczegółowym określeniem celów programu.

Metoda:
  • wykład (20%), scenki (30%), analiza i feedback (50%)
Adresaci:
  • managerowie, kierownicy i dyrektorzy, specjaliści ds. zakupów, Key Account Managerowie, handlowcy
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
  • wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)