Podstawy negocjacji
Szkolenie „Podstawy negocjacji” opiera się na licznych scenkach (ang. role-plays) opartych na faktycznie prowadzonych negocjacjach przez uczestników szkolenia. Program pozwala na wypracowanie i udoskonalenie kluczowych umiejętności, takich jak:
- Identyfikacja sytuacji biznesowych charakteryzujących się najwyższym prawdopodobieństwem udanych negocjacji.
- Wybór odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych.
- Wypracowanie relacji pomiędzy uczestnikami rozmów negocjacyjnych.
- Wspólne określenie zakresu realnej wartości przedmiotu negocjacji.
- Metody pokonywania impasu.
- Techniki domknięcia i zatwierdzenia wynegocjowanych ustaleń.
Uczestnicy programu szczegółowo analizują wszystkie cztery stadia negocjacji (przygotowanie, prezentacje stanowisk, droga do porozumienia, domknięcie i zatwierdzenie) i oceniają swoje postępy. Szkolenie może zostać zarejestrowane na płycie DVD, co pozwoli uczestnikom na autonomiczną ocenę swoich zachowań.
- Metoda:
- wykład (20%), scenki (30%), analiza i feedback (50%)
- Adresaci:
- managerowie, kierownicy i dyrektorzy, specjaliści ds. zakupów, Key Account Managerowie, handlowcy
- Liczba godzin:
- wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
- wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
- wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)