Perełki i kolce negocjacyjne

Sytuacje negocjacyjne obfitują w momenty, gdy umiejętne zastosowanie tzw. „perełki negocjacyjnej” może pomóc w poczynieniu kolejnego kroku w kierunku oczekiwanego przez nas celu. Podobnie nawet drobny tzw. „kolec negocjacyjny” może cofnąć nas o kilka kroków wstecz. Program szkolenia przedstawia i pozwala przećwiczyć w praktyce szereg licznych użytecznych zachowań negocjacyjnych, a także wskazuje, jakich posunięć należy unikać.

Negocjacyjne kolce, np.:

  1. mity negocjacji (twarz pokerzysty, nie proponuj oferty pierwszy),
  2. pułapki dumy, takie jak odejście od negocjacyjnego stołu,
  3. nadmierna satysfakcja po finalizacji rozmów,
  4. nieszczerość w przedstawianiu dostępnych alternatyw.

Negocjacyjne perełki, np.:

  1. oszacowanie ZOPA (strefa możliwego porozumienia, ang. Zone Of Possible Agreement),
  2. spotkanie w połowie drogi (np. even split),
  3. wzajemne wsparcie (ang. log-rolling),
  4. „nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”.
Metoda:
  • wykład (20%), scenki (30%), analiza i feedback (50%)
Adresaci:
  • managerowie, kierownicy i dyrektorzy, specjaliści ds. zakupów, Key Account Managerowie, handlowcy
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
  • wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)