W tę i we w tę: interakcja z publicznością

Nie ma szans na dobrą interakcję z publicznością, jeśli o profilu członków naszej widowni dowiadujemy się na minutę przed rozpoczęciem prezentacji. Bez podstawowej wiedzy o naszych słuchaczach, zamiast dobrego kontaktu z nimi czeka nas seria gaf. Każdy praktykujący prezenter zdaje sobie sprawę, że przychylna publiczność to co najmniej połowa sukcesu.

Program szkolenia rozpoczyna się od omówienia najczęściej występujących kontekstów prezentacji, na jakie napotykają uczestnicy szkolenia. Jednym z elementów szkolenia jest opracowanie opisów punktów widzenia publiczności – aby móc dostosować się do oczekiwań słuchaczy.

Jako że pierwsze wrażenie może zdecydować o nastawieniu publiczności, szkolenie pokazuje metody nawiązania dobrego kontaktu ze słuchaczami – jeszcze przed rozpoczęciem prezentacji! Praktyka pokazuje, że prezenter ma nie więcej niż 90 sekund na przyciągnięcie uwagi publiczności – dlatego też uczestnicy ćwiczą klasyczne otwarcia prezentacji (tj. zapytanie, ciekawostka, retrospektywa, anegdota, cytat, aforyzm i analogia).

Po zakończeniu szkolenia trener uczestniczy w realnych prezentacjach przygotowanych przez uczestników, a także ocenia stopień integracji z publicznością. Oceny opisowe przekazywane są poszczególnym prezenterom.

Metoda:
  • wykład (20%), prezentacje (30%), feedback i dyskusja (50%)
Adresaci:
  • wszystkie osoby prowadzące lub współprowadzące prezentacje
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
  • wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)