Głos, którego chcesz słuchać
Gdy prezentacja oceniana jest jako nudna, to w dziewięciu przypadkach na dziesięć prezenter również zostanie uznany za nudziarza. U podstaw takiej oceny, oprócz zaangażowania w prowadzoną sesję i zdolności sceniczno-estradowych prezentera, zawsze odnajdziemy głos. Jego brzmienie, tempo wypowiedzi, jakość wymowy – te czynniki zdecydują o jakości prezentera i prezentacji.
Szkolenie „Głos, którego chcesz słuchać” w całości opiera się na ćwiczeniach głosowych. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają więcej faktów o swoim głosie i swojej wymowie – na podstawie analizy ich wypowiedzi i lektury przygotowanych przez trenera tekstów. Już po pierwszych wskazówkach wszyscy zaczynają coraz staranniej posługiwać się głosem oraz zwracać uwagę na poprawną wymowę głosek, akcentuację i intonację. Kolejna część szkolenia zapoznaje wszystkich uczestników z użytecznymi ćwiczeniami dykcji i technikami pozwalającymi utrzymać głos w dobrej kondycji. Ostatnia część szkolenia polega na analizie pracy głosem podczas wygłaszania prezentacji. Uczestnicy mogą przećwiczyć wpływ manipulacji głosem na odbiór przedstawianych treści – dzięki zastosowaniu pauz, zmiany tempa wypowiedzi, powtórzeń i innych subtelnych technik.
- Metoda:
- wykład (20%), ćwiczenia głosowe (30%), prezentacje (20%) i feedback (30%)
- Adresaci:
- wszystkie osoby prowadzące lub współprowadzące prezentacje
- Liczba godzin:
- wersja podstawowa: 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
- wersja podstawowa skrócona: 3 godz.
- wersja rozbudowana: 2 dni szkoleniowe (6+6 godz.)