Bazy danych: usprawnienie pracy

Wielu handlowców uważa uzupełnianie bazy danych za zło konieczne – codzienny, nudny obowiązek. Nie są świadomi, jak ważne są szczegółowe dane chociażby dla odpowiedniego planowania kampanii promocyjnych i planowania sprzedaży. Co gorsza, wielu handlowców i konsultantów nie widzi bieżącego przełożenia jakości danych zawartych w bazie na jakość codziennie wykonywanych obowiązków.

Szkolenie rozpoczyna się od analizy rodzajów rekordów i raportowania z bazy danych obecnie wykorzystywanej w firmie. Sprawdzeniu podlega również stopień otwartości architektury bazy, tzn. łatwość dodawania nowych pól i powiązań. Następnie na podstawie anonimowej ankiety opracowywane są opisy zakresu wykorzystania bazy oraz lista ulepszeń.

Szkolenie polega na sterowanej dyskusji zmierzającej do wypracowania nowych zastosowań bazy danych. Opracowana przed szkoleniem lista ulepszeń zostaje w trakcie szkolenia doprecyzowana, a następnie wszyscy uczestnicy pod okiem trenera sporządzają listę nowych funkcjonalności bazy i alokują je pod kątem przydatności do odpowiednich faz swojej pracy.

Grupa Eurolink ma duże doświadczenie we wsparciu handlowców w sytuacji zmiany systemu bazy danych na nowy.

Metoda:
  • wykład (10% czasu szkolenia), analiza pól i rekordów (30%), analiza zakresów (30%), feedback (30%)
Adresaci:
  • pracownicy działów handlowych, sprzedaży, promocji, marketingu i działów obsługi klienta
Liczba godzin:
  • wersja podstawowa: praca domowa + 1 dzień szkoleniowy (6 godzin)
  • wersja podstawowa skrócona: praca domowa + 3 godz.